Protocol

CORONA PROTOCOL

Versie: 4 november 2021

De Regio Manager is verantwoordelijk voor naleving van dit protocol. Vragen van Regio Managers worden in de reguliere communicatielijn met hun leidinggevende gesteld en beantwoord.
Het niet naleven van dit protocol moet door iedereen die dit ziet direct gemeld worden via 020-2157377. Informatie die hier wordt verzameld wordt direct doorgegeven aan een directielid die waar nodig direct actie onderneemt.

Als we naar buiten gaan, dan doen we dat gezond en samen!

Gezondheid medewerkers

Medewerkers met klachten van neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts of andere verschijnselen van griep en/het COVID-19 virus blijven thuis en laat je testen. Uiteraard bij een negatieve test, ben je weer welkom om te komen werken.

Op de vestiging 

• Alle vestigingen zijn voorzien van desinfectiepakketten met daarin; handwas instructie, schoonmaak instructies, handzeep, desinfecterende handgel, mondmasker en schoonmaakdoekjes voor de iPad’s.

• Ga verantwoord om met de richtlijnen en respecteer elkaar in het wel of niet houden van afstand.

• Bij binnenkomst wordt geadviseerd de handen te wassen.

• Elke medewerker ontvangt een eigen mondmasker. Deze moet worden meegenomen op shift, omdat deze nog gedragen dient te worden in portieken/flats & OV.

• Voorafgaand aan de shift worden alle iPad’s schoongemaakt. Op shift worden de mondmasker, desinfectie doekjes en de “1.5 meter-mat” meegenomen.

• Bijeenkomsten, trainingen, werfweekenden en/of borrels op kantoor, maar ook buiten kantoor door Streetwise georganiseerd, kunnen enkel georganiseerd worden na toestemming van de Regio Manager.

Werven

• IPads, werf-passen en andere materialen worden dagelijks gedesinfecteerd voor gebruik.

• De deurbel bij consumenten wordt ingedrukt door gebruik te maken van een dubbelgevouwen desinfectie doekje.

• Het mondmasker heb je op tijdens het gesprek met de consument in een portiek/flat en kan worden afgezet wanneer de consument daarmee instemt.

• Op locatie houd je 1,5 meter afstand van consumenten, gebruik hiervoor je 1,5 meter mat.

• Kuchen of hoesten dient te allen tijde in de elleboog gedaan te worden.

• Fysiek contact is uit den boze met de consument aan de deur of op straat.

• Wervers wisselen geen zaken als folders, of andere merchandise uit met de consument. Ook iPad’s worden niet uitgewisseld.

• Tijdens het inschrijven ontvangt de consument een verificatiecode welke aan de werver wordt doorgegeven om de inschrijving volledig te maken.

Werflocatie

• De wervers kunnen gebruik maken van openbare toiletten bijv. bij; stations, winkelcentra ed.

• De werver houdt te allen tijde minimaal 1,5 meter afstand van de consument. Hierbij wordt de werver ondersteund door de 1,5 meter mat. Alvorens het gesprek te starten rolt hij/zij de mat uit, zodat de consument direct ziet dat de werver de 1,5 meter afstand in acht heeft genomen.

• Bij deur-aan-deur werving is naar ‘binnen’ gaan verboden.

• Bij deur-aan-deur werving voor NPL bestaat een shift maximaal uit 5 Streetwisers.

Klachten

• Consumenten die een klacht hebben over de werving ten tijde van corona worden doorverwezen naar 020-2157377. Dit telefoonnummer is hiervoor opengesteld tot 21uur.

Vervoer

• Gebruik van een mondmasker is verplicht in het openbaar vervoer.

• Het is niet toegestaan om in bedrijfskleding met OV te reizen.